mandag 30. januar 2012

Gløgg hos mange (sjekk ut sangen på You Tube)

I dag har vi endelig fått solet oss igjen -"hitten the seeding on the roof, and we have suned us" som Kristin ville sagt.

Etter å ha spist litt dro vi på kino. Etter lesernes anbefalinger så vi "The Desendants", og vår videre anbefaling er noe delt innad i gruppen (fra kjempetrist til kjempekjedelig til litt morro til dødsmorro). Vi hadde lært etter sist kinotur og hadde denne gangen tatt på oss mye mer klær - så det var også komfortabelt (til og med Anne som er  2 grader for varm måtte kle seg litt ekstra).

Etter kinoen spiste vi på Punjabi. Det var en flott restaurant som vi hadde fått anbefalinger om å dra til. Det var fossefall inni der, og åpen himmel enkelte plasser. Det beste av alt var at vi fikk sitte på bordet nærmest storskjermen med cricketkamp. 

Personlig melding til OleK fra Therese: Jeg ville kjøpe en skål, formet som 2 svaner som nusset til deg. Den ble brukt til mouth-freshener i reatauranten. Vi prøvde å spise den tom for at jeg skulle ta den i veska, men det fikk vi ikke til - så det hadde blitt for mye søl. Jeg spurte servitøren om å få kjøpe den, men jeg fikk beskjed om å kjøpe min egen i Dehli. Sorry!

Se på den flotte jenten i lilla!!

Bjørn var ikke fornøyd med maten, men med cricketen derimot...!!

Den fantastiske svaneskålen. Slik så den ut OK!


Kristin tok som vanlig med seg en ekstra skje med mouth-freshener ut fra restauranten, så hun hadde niste i tuctucen.

Som en liten avrunding vil vi nevne at Åse hoppet på knærne over Anne Margrete i senga. Det var akkurat som en superhelt som tok sats. Anne Margrete var livredd og måtte bli holdt fast i fletta. Hun fikk bare litt vondt i noen ribben. Det var helt syykt! 

Gårsdagens vinner av spørsmålskonkurransen ble Ann Kristin! Gratulerer!! 

Dagens spørsmål er: hvor mange forskjellige restauranter har vi rukket å besøke mens vi har bodd her i Bangalore (fikk inspirasjon etter å ha fått kommentarer på at vi har rukket å gjort så mye)?

6 kommentarer:

  1. Tipper 21. Tror det er 23 dager siden dere kom til Bangalore. En dag var dere på busstur og så har dere spist på en av restaurant to ganger. Kan ikke tenke meg at dere har droppet middagen en eneste dag :)
    Kos dere masse de dagene dere har igjen. :)

    SvarSlett
  2. Alle drikker gløgg nu! Fest hos mange fordi jeg vant.
    Vet dere egentlig selv hvor mange restauranter dere har vært på? I så fall: imponerende! Jeg tror derimot, i motsetning til en godtroende mamma overfor, at dere har hoppet over middagen noe flere ganger. Altså... kanskje 15 restauranter.

    SvarSlett
  3. Hm - ikke lett for oss nordboere å holde styr på hva dere gjør og hvor dere er til enhver tid, men vi forsøker å holde oss oppdatert gjennom den flotte bloggen. I likhet med en annen mor så tipper også jeg et høyt tall. Tror også at dere har lunsjet på rest. og at et fåtall rest. er besøkt flere ganger. Tallet fra landet i nord og med 12 minus i marka med hvit snø er....23 (det høres egentlig voldsomt høyt ut). Jeg er også spent på om dere selv har fasiten her :) Hvor mange flere rest. har dere planer om å beøke?

    SvarSlett
  4. Tipper 17 restauranter:)

    SvarSlett
  5. Synes dere er flotte jenter hele gjengen :-) Sender en mamma-klem til jenta i lilla :-) Våger meg ikke på tipping i dag.

    SvarSlett
  6. De svanene var jo bare helt dødssøte da! Synd du ikke fikk kjøpt dem lille venn... Vet du er veldig glad i svaner, i hvert fall arten Swarovski som finnes hos de fleste gullsmeder. Haha! Om det kan være til trøst, så finnes det liknende skåler her i Norge med kuer som nusser...
    Når det gjelder antall restauranter, så tipper jeg 15 stk.
    Flott blogg jenter!

    SvarSlett